GT Historik

2013-01-11-11-20-35_1024_imgp4204

Swedish GT racing structure for 2013

Following a successful 2012 season, Swedish GT Series announce some important changes ahead of the first race at Ring Knutstorp in May.
Maybe most important, promotor Leif Lindström has signed a franchising deal with
multi-GT organizer SRO Motor Sport Group. SRO will take care of technical regulations and controls as well as including a GT4 European Cup race at Anderstorp in August.
Further news is that Avon will be the sole tyre supplier with full service at each race.

Swedish GT Series offer the following three classes for competitors:
GTA: Cars with similar performance of Ferrari 458 Challenge/Porsche 997 Cup cars
GTB: Cars not homologated in GT4 but with similar performance
GT4: Cars that fully comply with SRO GT4 regulations

Cars entered will receive an individual ”Racing passport” after going through SRO Balance of Performance.The calendar include 6 race weekends and 7 separate races, all of them with mandatory pistops and driver changes.

Swedish GT format 2013

Efter en framgångsrik säsong 2012, presenterar Swedish GT några viktiga förändringar inför den första tävlingshelgen på Ring Knutstorp i maj.
Den kanske viktigaste nyheten är att promotor Leif Lindström har skrivit ett franchising avtal med SRO Motorsport Group. SRO kommer att ta hand om tekniska regler och kontroller samt inkludera en deltävling i GT4 European Cup på Anderstorp i augusti.
En annan nyhet är att Avon blir ensam leverantör av däck med full service vid varje tävling.

Swedish GT består av följande tre klasser:
GTA: Bilar med prestanda som motsvarar Ferrari 458 Challenge och Porsche 997 Cup-bilar.
GTB: Bilar som inte är klassade i GT4 men har likvärdig prestanda
GT4: Bilar som är klassade och helt uppfylller reglementet för SRO GT4.

Kalendern innehåller 6 helger och 7 deltävlingar, alla med obligatoriska depåstopp
och förarbyten.