GT-serien med Gran Turismo som mediepartner: “Ett naturligt och spännande val”

 

RoxenRoot-Teknikens_varld-motorsport-nyheter-101025-ny-racingserie-Ferrari-ny-svensk-gt-serie-1

Swedish GT-series får en mediepartner som förtjänar namnet: Gran Turismo. Genom medverkan i Sveriges snyggaste bilmagasin och på Gran Turismo Expos exklusiva bilmässor i Stockholm och Göteborg har man därmed skaffat sig flera skyltfönster som väl passar in i klassens profil.

 

“En naturlig koppling, inte bara på grund av namnsläktskapet”, säger Gran Turismos förlagschef Gunnar Dackevall om samarbetet med Swedish GT-series 2013.

“Serien körs med fantastiska sportbilar som vi skriver om, och av förare som sätter värde på högklassiga produkter och livskvalitet”, kommenterar Gunnar samarbetet vidare. “Vi hoppas kunna hjälpa till att vässa seriens status ytterligare genom att ge den det utrymme i våra medier den förtjänar”.

Gran Turismos magasin och förlag drivs av ett entusiastiskt gäng med stark förankring i motorsporten, där både förlagschef och chefredaktör med ojämna mellanrum syns på banorna och i skogarna och vem vet – kanske någon av dem dyker upp även i GT-serien under säsongen.

I samarbetet ligger förutom mediebevakning också ambitionen att utveckla partnersamarbeten mellan sponsor- och medieköpare.

 

Gran Turismo magazine kommer ut 8 gånger per år, www.granturismomagazine.se

Gran Turismo Expo hålls i år i Stockholm den 8-10 november, och i Göteborg den 15-17 november.